Last van schouder en nekklachten?

Schouder- en nekpijn?
Je kan er iets aan doen.

Schouders zijn gevoelig voor spanningen en stress…als we de pijn voelen is het al te laat.

Het schoudergewricht is een complex gewricht waar verschillende klachten kunnen ontstaan.

Emotionele en lichamelijke belasting, voeding, leefwijze spelen een rol bij deze klachten. Je energie kan niet meer stromen.

Neem actie om de balans en je energie te herstellen.

Wees mild voor jezelf en stel geen te hoge eisen aan jezelf, ontspan meer en neem schouderruimte.

Durf neen te zeggen op een vriendelijke manier.

Zoek de oorzaak van je angsten en je boosheid, los ze stap voor stap op en zoek hulp als je er nood aan hebt.

Neem de juiste houding bij je dagelijkse activiteiten.

Let op je ademhaling. bij stress ademen we vaak snel en oppervlakkig daardoor spannen je schouder-en nekspieren zich nog meer aan. Adem zoveel mogelijk langs je buik.

Slaap niet op je buik. Dit is een onnatuurlijke houding waarbij je hele rug hol wordt en je nek opspant. Kies ook het juiste hoofdkussen. Ga in zijligging op het kussen liggen en vraag iemand om te checken of je nek één rechte lijn vormt met je ruggengraat. Koop de juiste matras.

Drink voldoende water om de afvalstoffen uit je lichaam te verwijderen.

 

 

Een dagelijkse oefening om spanning te ontladen:

Ga rechtop staan en rol je schouders naar voor en naar achteren.

Trek je schouders op en laat ze heel langzaam zakken.

Sta ontspannen met je armen naast je lichaam en je knieën licht gebogen, voeten op bekkenbreedte. Richt je aandacht op het gebied onder je navel.

Zwaai met je armen om je lichaam en draai om je centrale as. Zwaai je linkerarm voor je lichaam en raak je buik. zwaai je rechterarm achter en raak met je handrug je onderrug. Wissel je armen en doe dezelfde oefening. Ga mee met de flow met je hoofd en je romp en hou je schouders ontspannen.

Doe deze oefening enkele minuten per dag en voel je energie terug stromen!

 

Geniet van een deugddoende schouder- nekmassage bij Indigo Bodyrelax.